torsdag, april 30, 2020

Äntligen!




Äntligen, idag kom boken jag väntat på - poeten 
Helge Torvunds nyaste diktsamling Liljevilje, med en varm hälsning från honom.

Nu har jag luktat på nytryckt papper, hållit i den, bläddrat och fångat upp några rader här och där. MEN ikväll så ska jag sätta mig och börja läsa, njuta av ord, av innehåll som berör.
Jag tycker om språket, nynorsk, och så vet jag sedan tidigare att Torvund är en poet som hela tiden utvecklas. Det är lika spännande var gång jag fått en ny bok - han känns så ny var gång. Han är en mästare i att använda ord, sammanställa, berätta och uppväcka känslor inom en. 
Han är en så spännande poet.



Uppdatering 1 maj:

Himmel vilka underbara dikter -jag läser och bara njuter! Orden blir som musik. Jag känner hur poesin fyller mig som när man är på en konsert och lyssnar på vacker musik. En bok jag önskar alla skulle läsa. Och njuta av. Känna hur orden påverkar en- Torvund skriver om livet. Om både glädje och sorg. Lycka och besvikelse och om att famna livet. Så upplever i alla fall jag hans ord. Känns härligt i dessa coronatider att få uppleva något som känns helt rätt och får en att inse att allt finns omkring en att både uppskatta och att njuta av. 
En bok alla borde läsa!

Inga kommentarer: