tisdag, maj 28, 2019

När bloggen strulade......


Jag har haft problem med bloggen dvs med en del kommentarer som läsare har skrivit - men de har inte synts i kommentarsfältet. Varför-det förstår jag inte eftersom andra kommentarer har synts. Hm. Nu hittade jag en kommentar från februari och lyckades trolla fram den. Det är från en "okänd" med namnet Kjell - och nu kunde jag svara Men lägger ändå in det som ett inlägg- ifall denne Kjell tittar in på min blogg igen- så får han veta att jag hittade det först i går!
Det var ett inlägg om bl a Thoreau (klicka på Thoreau)




OCH jag har ett gammalt foto på Bergvik- från början av 1900-talet. Det stora huset -som ser likadant ut idag. Och det är dottern till den som brukade jorden som idag äger huset och bor där. De bodde tidigare i det mindre huset.
MEN på 1950-talet bodde min älskade lärare, författaren Carl Göran Ekerwald med familj i det stora huset. De flyttade nog på 60- eller 70-talet. (-tror jag)

2 kommentarer:
Anonym sa...
Hmmm, ska gå och låna "Skogsliv vid Walden" nu... verkar vara intressant läsning. En fundering på ett tidigare inlägg: i vilket hus bodde Ekerwald i Svenstavik? Har sett det på bild men kan inte hitta det, eller står huset inte kvar? Hälsningar Kjell (jämte i förskingringen)
21 februari 2019  14:32
inkan sa...
Ekerwald bodde i Hoverberg- på gården "BERGVIK" granne till mig. Men han flyttade så småningom och har bott på många ställen Numera bor han i Uppsala.
27 maj 2019  21:22

Inga kommentarer: