onsdag, februari 21, 2018

En kär bloggvän har lämnat oss


En av mina allra första bloggvänner Lennart "Leonardo" har lämnat jordelivet. Det kom ett mail med det sorgliga budet från hans dotter. Hennes far hade pratat om mig och hon ville berätta den tragiska nyheten. 

Hans blogg Bolmenblogg var en fin bloggsida som jag läste med glädje och intresse under alla år som jag haft en blogg. Leonardo bjöd alltid på fin poesi och kloka tankar. Han gav inspiration och en sorts uppmuntran när jag kände inspirationen tryta. Han tyckte mycket om Bodil Malmsten och Carl-Göran Ekerwald (min älskade lärare) och så givetvis Göran Sonnevi och Tomas Tranströmer. Så vi hade en hel del gemensamma intressen.

Jag visste att han drabbats av dålig hälsa -det skrev han om för mer än ett år sedan. Jag hoppades det skulle vara av tillfällig art....men vi har alla olika livsmanuskript. 

Jag kommer att sakna Leonardo. 
Tack för allt positivt Du bjöd på under alla år.


Inga kommentarer: