söndag, februari 18, 2018

Den vinter som inte riktigt vill...


Det är ungefär 55 mil mellan Stockholm och mitten av Skåne där yngste sonen bor.

Här i huvudstaden är det ibland lite snö på trottoarerna, eftersom det dalar ner lite varje dag -och därefter är det töväder.

foto: Inkan


Vi är lite lika varandra eftersom vi riktar våra kameror dit där vi har våra fötter...

Och bilderna togs på nästan samma dag: min den 17:e och sonens den 14:e

Kan ju så att säga visa lite skillnad i vinterväder i vårt avlånga land.

foto: Robert S.



 Men på sina håll är det fin spårsnö... för tvåbenta bevingade. 


Och förra sommaren lämnade också spår

2 kommentarer:

Livets dessert sa...

Hej Inkan.
Herregud vad längesedan det var som vi skrev till varandra, men kanske jag är på g.igen. Har nästa glömt hur man gjorde och hur man ficka läsare. Kram Bibi

Inkan© sa...

Nej men HEJ Bibi!! - det var en tid sedan.... och välkommen ut i bloggvärlden igen, i dessa "facebook"-tider. Jag testade Facebook för två år sedan, men jag tyckte formatet var trist och så ska man ju vara så jäkla aktiv och skaffa "vänner".
Med en blogg är man fri -skriver för att jag tycker om att skriva. Om någon läser är det extra trevligt - speciellt när en kommentar trillar in.

Vi hörs!