måndag, augusti 24, 2020

Vädret är ....som det är


Puh, vilken het och kvalmig sommar det har varit med temperatur omkring och över +30 grader i flera månader, och en envis sol. Knappt några moln. Detta tillsammans med att corona-viruset har varit och fortfarande är ett hot mot oss alla har skapat en känsla av total utsatthet.
Och Stockholm är och har varit en utsatt stad. Och det har med att så många reser till och från huvudstaden samt även gjort resor runt om i världen och sedan tagit med sig smittan hit.
Den sköna sommaren jag hade hoppats på blev inte av och dessutom så har jag speciella synproblem på vänster öga- det är något som har med "gula fläcken" att göra. Så jag har varit på olika syntester, dels på Sofiahemmet och på St Eriks Ögonklinik där jag varit på en behandling och ska fortsätta med hela hösten. Det känns jobbigt eftersom jag inte vet hur det kommer att bli. Men jag hoppas ju att jag får rätt hjälp så att jag klarar av att se bra och läsa bra - samt skriva utan problem.  
Men jag försöker njuta av sensommaren - det är några grader svalare nu, så man kan vara ute och ta sköna promenader, njuta av naturen och av allt som nu blommar.

Inga kommentarer: