torsdag, december 31, 2020

Ring ut det gamla och ring in det nya

 


Åter ett nytt år. Tiden går fortare och fortare ju äldre man blir. Vilken skillnad mot när man var barn och ett år kändes hur långt som helst.

Nå, jag bara noterar och jag önskar alla ett riktigt Gott Nytt År utan virus och annat elände.

Jag t o m önskar mig själv ett godare år och att det ska kännas bra att leva med världen runt omkring. Men året som gick var även året jag förlorade min älskade broder Olof, och det kommer alltid att vara ett minne. Den broder som alltid stod mig närmast och som var en så fin person att lita på. Han ställde alltid upp när jag behövde extra stöd eller goda råd. Jag känner ofta som att jag lever på två platser samtidigt: i nuet och i det förgångna, och med alla fina minnen kan livet ibland kännas som en blues. Den spelar på alla känslor och upplevelser.

Nu ser jag fram mot ett Gott Nytt År!

Inga kommentarer: