söndag, juli 31, 2022

Vårminne

 

Jag tog en lång runda nere vid Mälaren i våras, och njöt av att naturen börjat vakna. Isen  hade nästan smält bort även om man kan se på fotot att den fortfarande fanns kvar - tunn och skör på sina håll. 
Och jag tänkte på hur länge jag har bott här och kunnat njuta av en skön natur med allt som hör till: träd, buskar, grönska på marken som precis vaknat och så utsikten över Mälaren. Ibland har jag hyrt en kanot och paddlat runt och upplevt naturen på ett annat sätt. I min ungdom badade jag ofta härnere -och njöt. 

På något underligt vis minner allt mig om min uppväxt. Miljön i min gamla hemby vid Storsjön i Jämtland och möjligheten att låna en båt för att ro en runda.

Idag är allt full grönska och det blommar  och fåglarna gör en sällskap. Sverige är vackert!

Inga kommentarer: