torsdag, februari 03, 2022

Jag vill leva i Europa

 Jan Hammarlund är hans namn och han har med åren blivit uppskattad både här i Sverige men även i flera andra länder. Han är en vissångare och bor ganska nära Midsommarkransen där jag bor. Och han har rest en hel del runt om i världen med sina sånger. Här kan man läsa om hans artistliv.

Jan brukar också uppträda nere i trädgårdsserveringen i Vinterviken så då har jag även njutit av hans skönsång därnere. Vissa sångare fängslar lite extra - och Jan Hammarlund är en sådan. Hans utstrålning är speciell tycker jag.

I min ungdom blev jag bekant med honom på en sommarfest  i Svandammsparken -som ligger precis där jag bor. Han var så trevlig och bjöd verkligen på sig själv då. Det var i början av hans scenkarriär.

Jag vill leva i Europa - blev ganska populär och flera artister sjöng den-men inga  sjöng så fint som Jan Hammarlund gjorde -tyckte jag.

Europa är vår världsdel - och jag tror att den är en av de bättre. Åtminstone den del jag lever i- nämligen Sverige.


Inga kommentarer: