söndag, december 05, 2021

Sista blommorna.... innan snön kom

 


Jag hade med mig kameran på en rundvandring och passade på att ta lite kort på de sista blommorna för i år. 

Nu har det kommit snö och de flesta som blommade sent har nog frusit. Brr.

Men det kommer en ny vår och vår natur kommer att ge oss ny glädje.

Jag njuter inte av vinter med snö och kyla längre. Det är många år sedan jag åkte skidor. Tyvärr så försvann skidorna sedan vid en flytt. 

Någon tog dem- trodde kanske att de var på utsortering. Nåja, jag hade nog inte åkt mera - både pjäxorna och skidorna började bli så omoderna.

Men det var sköna vinterdagar i Storlien en gång jag var där vintertid, jag bodde granne med slalombacken.

Men jag var oftast på besök i Storlien sommartid och då var det underbara fjällvandringar som gällde, ofta över till Norge.





2 kommentarer:

KarinW sa...

Fantastiskt och så vackert med alla blommor som fortfarande är kvar. Här i min lilla stad har vi full vinter med snö och kyla. Inte ens en vissnad blomma syns.

Inkan© sa...

Ja de här blommorna tog jag kort på för snart 3 veckor sedan - det kändes nästan som vår. Men nu har vi fått både kyla och snö så nu är nog allt fruset och vissnat. Vintern kom fort och tog över.