måndag, oktober 11, 2021

Tid som går...

Tiden läker sår- dvs den saknad och smärta man upplevd blir svagare och man accepterar livet igen. Även när man har drabbats av förlust. Och livet har förändrats.  Så är det och man kan bara acceptera. 

Nu känner jag att livet fortsätter och jag kan uppskatta både vardag och helg-dvs jag läser, tänker, känner och vet att så här är varje dag. Mina långa promenader har gjort att mina tankar har fått flöda och jag har kunnat lämna allt bakom mig.

Som tidningsmannen och poeten Alfred Hedenstierna (1852-1906) så enkelt skrev:

Var skog har nog sin källa,
Var äng sin blomma har,
Vart hjärta har sin saga
Från flydda ungdoms dar,
Var skog har nog sin källa,
Var äng sin blomma har,
Vart hjärta har sin saga
Från flydda ungdoms dar.

Skogens källa sinar,
och ängens blomma dör.
Men hjärtats tysta saga
ej någon tid förstör.
Skogens källa sinar,
och ängens blomma dör.
Men hjärtats tysta saga
ej någon tid förstör.

Dikten finns även tonsatt och många artister har sjungit denna fina text.

Inga kommentarer: