söndag, juni 10, 2018

Moder Jord



Landskapet berättar det som världen innehåller. Landskapet omkring oss är vårt uppslagsverk och ger bilder av förfluten tid, till händelser och av människor.

Att ta en fotvandring i naturen, över fält, genom skogar, utefter stränder och känna dofter, lyssna till naturens röster, är ett sätt att vara i allt levande. 











Vi har alla en skyldighet att vårda och vara rädd om allt som är en del av våra liv och som kommer att vara en del av livet för alla som kommer efter oss. 

Vi måste alla inse att vi är en del av Moder Jord.
---------------------















Foton:  ©RobertS



Livet

är det inte allt detta
alla ljud
igår idag och framåt
glädje och sorg
det som är och det som inte är

Och jag,
är inte jag en del av det

Utan eftertanke
hör jag blodet i mina ådror
och följer dess maning

                                          
 ur Vidderna inom mig
        av Nils Aslak Valkeapää  (1943-2001)


Inga kommentarer: