måndag, april 20, 2015

En plats i historien


Jamtstårschan Ingrid Wikberg skickar en sommarhälsning från Stockholm.


Här kommer mitt bidrag; Sommar är det även i stan ! Till och med i Stockholm. 
Och sommarkvällarna är ljuvliga, solen går knappt ned och efter ett besök på den Gyldene Freden , där både mat och vin är superb och miljön är magisk – så är det skönt att vandra hemåt: "sakta vi gå genom stan" som Monica Z sjöng om så vackert.

Fotot togs en eftermiddag i juli månad och denna fönsterrad är så vacker. Och får jag låtsas så tror jag att det är Ferlin som parkerat sin cykel mot väggen. Och har man tur så sitter både han och Taube därinne och deklamerar ikapp för den som vill lyssna.
Allt sitter i väggarna.  Är det inte ett skönt sommarfotot!
Taget med min gamla Canon- som snart har gjort sitt.
Glada hälsningar från en jamtstårscha i storstan med rötterna i Hoverberg
 Ingrid Wikberg, Hägersten

*
                                                  

På internet kan man hitta igen gamla saker- som detta foto från 2009 som jag publicerade i Länstidningen, Östersund, som bidrag till deras serie av sommarkortshälsningar från läsarna.
Den Gyldene Freden, en gammal, jättefin krog i Gamla stan, där man känner att här har  många generationer ätit sig mätta och höjt sina vinglas som en hyllning till parnassens gudar. Ett ställe jag kan rekommendera alla besökare utifrån. Har man tur så kan man få sitta vid Taubes favoritbord och nynna någon av hans sånger till livets goda.


Inga kommentarer: