fredag, februari 13, 2015

Min syster vid havet



e-noor, som även målad denna bild, som skapar en känsla av något positivt; ljusets kraft, att söka det positiva och hålla fast vid det. Även när sorg och smärta skapar dagar som kan kännas trista eller svåra.

e-noor är min själsliga syster som alltid får mig att känna glädje. Hon finns alltid där, lyssnar och delar med sig. Ibland är det hon som behöver någon -ibland är det jag. Och båda har vi den där fina känslan av systerskap. Det är så enkelt och självklart.

Ibland när jag drabbats av något som känns trist, och tänker att jag ska ringa e-noor och prata av mig lite- så ringer telefonen och jag hör hennes mjuka röst. Det är magiskt. Som nu ikväll. Och vi pratar av oss om allt och det är som när ett vårregn fallit och tvättar bort allt damm på en trottoar eller väg. Jag känner mig renad.

Det är en gudagåva att ha en sådan vän, som funnits med nästan hela livet och som ger så mycket energi. 
Hon är guld värd!



Inga kommentarer: